17 April 2015

Cara Mudah Beri Vitamin Pada Anak Yang Susah Makan Vitamin.

Alkisah, sebenarnya anak sendiri yang susah nak makan vitamin ni. Masa mula-mula je dia excited ,  tapi lama-lama dia tak nak makan pulak. 

Cara mudah beri vitamin pada anak
Cara mudah beri vitamin pada anak
 
Saya beri anak saya Habib Vitamin - Mealshake <<-- yang ni dia suka sebab rasanya sedap & ibu pun senang. Mix je dalam susu dia @ air yang dia minum. Mau dia mintak lagi, sebab Mealshakes ni memanglah sedap!

Dia ni susah nak makan vitamin yang bentuk pil. Chewable vitamin C <<-- dia tak suka rasa masam.. uhuu..sabar jelah. Anak orang lain sedap je kunyah.. Chewable Vita C ni, ibu-ibu boleh pecahkan & campur dengan sedikit madu & suap pada anak,. bancuh jadi air pun boleh. Rasanya enak lorh! Masam-masam manis gitu.


Selain itu, saya beri anak saya Omega Haa..yang ni memang dia tak boleh telan @ kunyah, tapi ramai anak kawan-kawan relax je kunyah kapsul Omega Guard tu, lepas tu kunyah-kunyah macam chewing gum,habis je keluarkan kulit omega tu. Tapi, cara saya beri pada Habib adalah dengan cucuk kapsul Omega tu, and picit kat sudu , baru suap kat dia. Omega ni sangat bagus untuk anak-anak yang diserang batuk sebab ia bantu panaskan dada anak tau. Untuk anak-anak yang ada asma pun elok sangat beri Omega ni. Anak saya ni dulu kerap juga diserang batuk & selsema sampai kena amik gas (nebulizer) tapi sekarang tidak lagi.

Untuk testimoni Omega <<-- klik sini

Dan satu lagi vitamin yang anak saya kurang minat, -->> Vitalea For Kids <<- yang ni dia hisap & kunyah masa mula-mula try jer. Lepas tu tak nak dah. So, saya pecahkan dengan sudu masuk dalam susu dia je. goncang-goncang dan bagi dia minum susu tu


Ok! Dah dapat idea beri vitamin pada  anak yang susah makan vitamin?

Cubalah! Semoga ianya berhasil untuk anak anda!

-->> Set Vitamin Untuk Kanak-Kanak <<--

PENGEDAR SAH SHAKLEE SENTUL
PENGEDAR SAH SHAKLEE SENTUL

No comments:

TIPS MINUM AIR YANG CUKUP KETIKA BERPUASA

Alhamdulillah. Bermula Ramadhan pertama hari ini. Semoga kita semua dapat laluinya dengan penuh kesabaran dan ibadah kita diterima oleh-NYA....